Kwaliteit in onze praktijk
In onze huisartsenpraktijk proberen wij u zo goed mogelijk te helpen. Om uw mening te horen over onze dienstverlening maken we gebruik van patiënten enquêtes. Daarnaast hebben we in 2018 deelgenomen aan een pilot ‘spiegelgesprek’. Op basis van de uitkomsten van de enquêtes en het spiegelgesprek verbeteren wij de kwaliteit van onze dienstverlening.
Uit de patiënttevredenheidsonderzoeken blijkt dat onze patiënten onze praktijkvoering op diverse aspecten zeer waarderen. Daar zijn we erg blij mee! Er is onder andere navraag gedaan over de huisartsen, het gebouw, de telefonische bereikbaarheid, de spreekuur mogelijkheden, de samenwerking en voorlichting.
De volgende praktische punten zijn in de afgelopen jaren opgepakt dankzij de input van onze patiënten:
• Meer leesmateriaal in de wachtkamer
• Bezetting assistentes aangepast om wachttijd telefoon terug te brengen
• Haakje voor jassen in patiënten toilet
Op onze actielijst staan de volgende punten ter verbetering:
• Wachttijd weergeven op wachtkamerscherm (in afwachting van leverancier)
• Problemen bij herhaalmedicatie analyseren (in samenwerking met apotheken)
Heeft u wensen of ideeën? Met uw tip kunnen wij de dienstverlening in onze praktijk verbeteren. Geef uw tip door aan uw huisarts of aan de assistente. Of stuur een e-mail aan huisartsverweij@hcdo.nl.
Wilt u graag deelnemen aan de patiënten enquête? Laat het ons weten!